Met onze leuke Tips & Tricks

10 Snelle en Gezonde Lunch Ideeën om mee te nemen naar het Werk

Food delivery concept - healthy lunch in boxes

Het is lunchtijd op het werk en je wilt iets gezonds en voedzaams eten, maar je hebt weinig tijd. Geen zorgen! We hebben 10 heerlijke lunchideeën samengesteld die snel en gemakkelijk te maken zijn en perfect zijn om mee te nemen naar het werk. Deze gerechten zitten boordevol voedzame ingrediënten en smaken, zodat je vol energie je middag kunt doorbrengen.

Quinoasalade met Gegrilde Groenten

Kook quinoa volgens de instructies op de verpakking en laat afkoelen.

Grill je favoriete groenten, zoals paprika, courgette en aubergine.

Meng de quinoa met de gegrilde groenten en voeg een scheutje olijfolie, citroensap, zout en peper toe voor extra smaak.

Gezonde Wrap met Kip en Avocado

Beleg een volkoren wrap met plakjes gegrilde kipfilet, plakjes avocado, sla, tomaat en komkommer.

Rol de wrap strak op en snijd doormidden voor een gemakkelijke en draagbare lunch.

Griekse Couscoussalade

Bereid couscous volgens de instructies op de verpakking en laat afkoelen.

Voeg gehalveerde cherrytomaatjes, verkruimelde feta, olijven, komkommer en rode ui toe.

Besprenkel met olijfolie en citroensap en breng op smaak met zout, peper en oregano.

Tonijnsalade met Volkoren Crackers

Meng tonijn uit blik met Griekse yoghurt, fijngehakte rode ui, selderij en een scheutje citroensap.

Serveer met volkoren crackers en plakjes komkommer en wortel.

Gezonde Groenteomelet

Klop eieren los in een kom en voeg gesneden groenten toe, zoals paprika, spinazie, champignons en tomaat.

Bak de omelet in een pan met een beetje olijfolie tot hij gaar is.

Rol op en snijd in plakjes voor een gemakkelijk mee te nemen lunch.

Kikkererwtensalade met Komkommer en Feta

Meng kikkererwten uit blik met gesneden komkommer, cherrytomaatjes, verkruimelde feta en gehakte verse kruiden, zoals peterselie en munt.

Besprenkel met een dressing van olijfolie, citroensap, knoflook en komijn.

Pittige Hummus Wrap

Smeer een volkoren wrap in met pittige hummus.

Beleg met geraspte wortel, geraspte rode kool, plakjes komkommer en gehakte koriander.

Rol strak op en snijd doormidden voor een smakelijke lunch.

Gezonde Groentesoep

Maak een grote pot groentesoep met je favoriete groenten, zoals wortel, ui, selderij en broccoli.

Verdeel de soep over meeneembare containers en verwarm ze in de magnetron op het werk.

Griekse Yoghurt met Fruit en Noten

Schep Griekse yoghurt in een bakje en voeg vers gesneden fruit toe, zoals bessen, perzik en banaan.

Bestrooi met gehakte noten, zoals amandelen of walnoten, voor extra crunch.

Gezonde Gevulde Paprika’s

Halveer paprika’s en verwijder de zaadjes en zaadlijsten.

Vul de paprika’s met een mengsel van gekookte quinoa, zwarte bonen, maïs, tomaat en gehakte koriander.

Bak in de oven tot de paprika’s zacht zijn en geniet van een voedzame en smakelijke lunch.

Met deze eenvoudige en smaakvolle recepten kun je elke dag genieten van een gezonde en heerlijke lunch op het werk!

Tags :

Share :

Gerelateerde blogs

Ontdek frisse inzichten en handige tips voor je carrière met onze nieuwste blogs – jouw wekelijkse dosis werkplezier en ontwikkeling!

Jobber job alert